Asistent social
I. Identificarea postului
2. Denumirea postului: Asistent Social
3. Poziţia în COR / Cod: 263501
4. Departamentul / locaţia: FUNDAȚIA DE SCLEROZĂ MULTIPLĂ BIHOR
Proiect: „Tranzitia către societate a persoanelor adulte cu dizabilități din Județul Bihor prin implementarea unor măsuri integrate de sprijin psiho-socio-medical” cod SMIS 130622
5. Nivelul postului:
- Conducere / coordonare: Nu este cazul
- Execuţie: Specialist
6. Relaţiile:
a. Ierarhice (control, îndrumare), posturi supervizate:
se subordonează: PRESEDINTELUI ASOCIATIEI, MANAGERULUI,RESPONSABILULUI FINANCIAR
are în subordine: Nu este cazul
b. Funcţionale (colaborare, pe orizontală): Ceilalţi membri ai echipei multidisciplinare
c. Reprezentare (colaborare, consultanţă):
- în relaţiile cu personalul din cadrul serviciilor de asistenţă socială etc.
- organizaţii, instituţii şi membri ai comunităţii cu rol semnificativ în integrarea socio-profesională.
II. Descrierea postului
1. Scopul general al postului
Asigurarea integrării sociale pentru persoane cu dizabilități
2. Obiectivele postului:
- Identificarea nevoilor şi evaluarea acestora.
- Planificarea şi realizarea de intervenţii specifice în vederea integrării sociale.
- Furnizează servicii de informare și consiliere atât beneficiarilor centrului de zi, cât şi instituțiilor vizate.
3. Descrierea sarcinilor / atribuţiilor / activităţilor postului
- Identifică beneficiarii potenţiali eligibili în funcţie de criteriile de eligibilitate prevăzute de proiect (vârstă, grad de instruire şcolară şi pregătire profesională, situaţie şcolară etc.).
- Realizează evaluări psiho-sociale ale beneficiarilor pentru identificarea şi definirea problemelor / nevoilor / dificultăţilor cu care se confruntă.
- Participă la evaluarea abilităţilor de viaţă independentă a beneficiarilor alături de membrie echipei multidisciplinare.
- Asistă beneficiarul în toate activităţile prevăzute pentru atingerea obiectivelor precizate în planul de intervenţie şi în cadrul convenţiei cu beneficiarul.
- Face propuneri pentru acordarea, în situaţii speciale, a unor ajutoare materiale beneficiarilor.
- Participă la realizarea unei baze de date cuprinzând informaţii legate de cazuri, reţeaua de sprijin din teritoriu etc.
- Achiziţionează şi distribuie ajutoarele materiale.
- Identifică şi contactează potenţiali angajatori pentru integrarea beneficiarilor şi menţine legătura cu aceştia în vederea urmăririi evoluţiei tinerilor în comunitate.
- Pregăteşte încheierea intervenţiei şi a dezangajării faţă de beneficiar împreună cu ceilalţi membri ai echipei.
- Identifică și contactează toate rudele beneficiarilor asistaţi, realizează o evaluare a acestora analizând resursele familiei şi posibilităţile de sprijinire a beneficiarului, împreună cu echipa multidisciplinară și echipa partenerului.
- Evaluează rezultatele intervenţiilor întreprinse şi gradul de atingere a obiectivelor stabilite pentru fiecare caz.
- În cazul neîndeplinirii obiectivelor analizează cauzele, propune reformularea acestora şi identifică soluţii şi alternative pentru îndeplinirea obiectivelor din planul de intervenţie.
- Identifică şi face propuneri privind necesarul de resurse materiale / financiare pentru desfăşurarea activităţilor din proiect.
- Ţine evidenţa dosarelor individuale ale cazurilor, consemnează intervenţiile întreprinse, precum şi rezultatele acestora.
- Monitorizează evoluţia beneficiarilor pe o perioadă de 3-6 luni de la ieşirea din proiect.
- Execută orice alte dispoziţii date de superiorul ierarhic direct sau de supraordonaţii acestuia în realizarea strategiilor pe termen scurt ale instituţiei în limitele respectării temeiului legal.
Condiţiile postului de lucru:
Programul de lucru 4 ore/zi și suplimentar daca este cazul.
Condiţiile materiale și ambientale:
- Lucrează în condiții specifice pentru categoriile de populație defavorizate, respectiv timeri și adulți din instituțiile de protecție socială.
Deplasări:
- Realizează deplasări frecvente pe teren, în localitate și în țară, în funcție de specificul fiecărui caz în parte.
Spațiu:
- Centrul de zi din str.Buzăului 2b, Oradea.
Condiții suplimentare (fac parte din categoria beneficii):
- după caz.
c. Condiții de formare profesională:
- Ședințe de supervizare lunare, cursuri de calificare, schimburi de experiență, participări la conferințe.
III. Specificațiile postului
1. Nivelul de studii:
- Studii în asistenţă socială.
2. Calificările / specializările necesare
- Cursuri de specializare în vederea formării, la beneficiari, a abilităților pentru o viaţă independentă.
- Operare PC, programe de baze de date.
3. Competenţele postului (pachet de competenţe):
- cunoaşterea metodelor şi tehnicilor de intervenţie socială şi a legislaţiei în domeniul social
- capacitate de lucru individual şi în echipă;
- adaptabilitate / flexibilitate şi rezistenţă la stres;
- capacitatea de a stabili relaţii, perseverenţă, toleranţă, calm;
- competenţe în asumarea responsabilităţii,
- discernământ şi capacitatea de a rezolva problemele;
- foarte bune abilităţi de comunicare interpersonală, deschidere, receptivitate la nou;
- interes pentru perfecţionare permanentă, participare la cursuri de formare;
- motivaţie foarte puternică pentru munca cu copiii, adolescenţii şi adulti.
Depunerea dosarului:
- dosarele de candidatură se pot depune laCentrul de zi din Oradea, str.Buzăului 2/B, de luni până vineri, între orele 08.00 și 16.00.
- pentru alte detalii ne puteți contacta la tel: 0744/647 825 sau 0359 442 727.